Засідання територіального методичного об’єднання вчителів предмета «Хімія»
29 листопада 2024 року відбулося засідання ТМО вчителів предмета «Хімія» (керівник – Неля СИДОРОВА) на тему «Педагогічна майстерність – запорука продуктивного навчання та виховання в умовах вільного розвитку особистості на засадах Концепції "Нова українська школа"».
У теоретичній частині засідання під час етапу «Педагогічна майстерня» відбулось обговорення важливих питань:
- Медіаграмотність сучасного вчителя як компонент професійної культури (Лариса ЗІНЧЕНКО, учитель ліцею №7).
- Інтерактивні технології навчання як засіб самореалізації творчої особистості на засадах Концепції «Нова українська школа» (Лариса ЗАХАРОВА, учитель ліцею №5).
Практичною частиною заходу стала робота в групах над темою «Кейс-метод у професійній підготовці вчителя хімії в 7 класі (НУШ)». Модератори: Ірина БАРАБАН, учитель ліцею №2, і Неля СИДОРОВА, учитель ліцею №6.
Вчителі міста під час розробки кейсу визначили, що даний вид діяльності, з одного боку, стимулює індивідуальну активність учнів, а з другого – дає можливість самому вчителю: самовдосконалюватися, по-іншому мислити й діяти та оновлювати власний творчий потенціал.
Вчителі хімії ліцею №3 «Успіх» Ірина МІРКЕВИЧ і Любов ЯЦЬКО гостинно запросили на урок у 7 клас з теми «Періодична система хімічних елементів» і на майстер-клас «Формувальне оцінювання компетентностей учнів на уроках хімії: інструменти і методика використання».
Урок сучасний, на якому було безліч різноманітних форм роботи – від традиційної роботи «Налаштування на урок: створення атмосфери цікавості до хімії» (колективне тестування) до розмальовування періодичної системи за принципом металічності і неметалічності хімічних елементів. Чітка структура і логіка викладення матеріалу. Залучення учнів до активної роботи через питання та завдання. Використання наочності (періодична таблиця, слайди, відео). Інтерактивна взаємодія з учнями.
Любов ЯЦЬКО нагадала присутнім перелік ключових компетентностей, які формуються на уроках хімії:
- наукова грамотність,
- критичне мислення,
- аналіз даних,
- експериментальна діяльність.
Учасники виконували ролі вчителя та учнів, застосовуючи запропоновані інструменти. Вчителі отримали інструменти, які можна одразу застосувати в роботі, моделювали ситуації та обговорювали приклади з практики.
Всі учасники семінару відзначили високий рівень організації та проведення уроку у 7 класі та майстер-клас. За листами спостереження з’ясовано, що обидва заходи проведено на високому науково-методичному та теоретичному рівні.
Також розглянуті наступні питання:
- Про залучення учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Харківського територіального відділення МАН України та Всеукраїнського турніру юних хіміків.
- Вимоги до експонатів на VIІ міську виставку-презентацію педагогічних ідей та технологій - 2025.
Засідання пройшло в творчій та доброзичливій атмосфері.